Phyllis Memorial

Hejsan!
Nu sitter jag pa ett internetcafe i staden Nakuru som ligger 3 mil utanfor barnhemmet.
Resan hit var lang, jag kom till barnhemmet i gar eftermiddag. Alla barnen ar jattesota, lite blyga an sa lange.
Och sa blir man kallad aunt Unn. :)
Vid sju pa kvallen ater man middag, da ar det ugali som galler. Alltsa en gra massa med lite kalstuvning till. Helt okej faktiskt! Vid sju blir det ocksa morkt och da ar det verkligen svart ute!
Pa garden springer det kor, honor och hundar overallt. Jag vaknade idag av att tuppen gal. Forutom alla djurlaten sa ar det valdigt tyst pa barnhemmet.
Idag sa akte jag och Sandra, den andra svenska volontaren som ar har, till sjukhuset med tva barn som har vattkoppor. Vi gick forst en bit till stora vagen, sen vantade vi in en matata, alltsa en minibuss som man vinkar till sig om man vill hoppa pa. Det ar en skumpig buss med plats for 14 personer, men man sittter tydligen nastan alltid minst 16 personer och trangs. Pa sjukhuset fick vi vanta en evighet, allt gar valdigt langsamt har och vantsystemet fattade jag ingenting av.
Men det ar bra, ingen som stressar har inte.
Sen akte vi vidare in till stan och har ar vi nu. Vi har atit lunch och gatt runt lite.
Man kanner sig otroligt vit nar man gar runt har. Och det ar valdigt varmt. Hinkar i sig vatten.
Imorgon ska vi aka till lake nakuru pa en guidad tur typ. Det ar en av de platser har i kenya som man ska se tydligen. Det blir spannande.
Jag hoppas ni har det bra hemma i Sverige och att ni inte fryser ihjal!
Vi hors igen
Pussochkram Unn

Kommentarer
Postat av: Nilas

BIIIIIIIIILDER :D

2009-10-03 @ 14:30:17
Postat av: Elin

alltså... wow! ta hand om dig

2009-10-03 @ 21:13:45
Postat av: klin

skönt att du är framme :)

2009-10-05 @ 18:15:51
Postat av: Anonym

Jambo gullet!

Kul att läsa din blogg!

Puss från din gamla mor.

2009-10-06 @ 18:31:07
Postat av: Elsie och Lego

Jambo!

Glöm inte ta hem en lejonunge till oss!

2009-10-06 @ 18:34:39
Postat av: Maja

ugali låter som en hit! puss /storasyrran

2009-10-06 @ 20:31:12
Postat av: Sara

tur att jag gick in på din facebook och såg länken. Ska lusläsa bloggen.

stor kram

2009-10-08 @ 11:29:44
URL: http://kusen.blogg.se/
Postat av: Karro

Aunt Unn!! så nu har du smakat ugali! hehe tur att du inte e lika kräsen som jag då!! :P Vad underbart det låter, hur var det att se Lake Nakuru då?? ta hand om min unne <3 :) pussar&kramar!!

2009-10-09 @ 10:24:46
URL: http://mavi89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0