31 oktober

Ja da var det sista dagen pa oktober. Kanns konstigt. Kanns som det gar fort samtidigt som det kanns valdigt langesen jag var hemma. Plus att November som borjar ska ju var kall och mork, har fortsatter vadret stabilt och bra. Lite kallt ibland i och for sig, kanske bara 20 grader och molnigt. Men tur man har sin fleacetroja da..

Dagarna rullar pa, mindre sjukhubesok den har veckan! Daremot var vi pa ett nytt sjukhus i mandags dar Sandra undersokte om hon hade malaria, vilket hon inte hade. Det ar vi glada for. Medan vi vantade, for allt gar ju som sagt valdigt langsamt, och trots att det har sjukhuset var lite battre och mer strukturerat an det vi brukar aka till, sa ar det ju fortfarande valdigt forvirrat och ostrukturerat alltihop. I alla fall, medan vi vantade, sa var jag dum och svensk och lade mig i solen mitt under de starkaste timmarna och tankte att det var skont. Sa efter det var jag knallrod i flera dagar, sag inte klok ut. Sandra kallade mig for kraftan. Och nu ar ja inne i min fjallningsfas och det ser inte heller klokt ut.. jaja..

I onsdags var vi inne i stan och hade var lyxdag. Vi gick till marica hotell och betalade 30 kronor, fick varsin handduk och en skpasnyckel och tillgang till deras pool och dusch!!!!! Otroligt underbart skont. Somnade i solstolen, ansiktet skyddat under en troja och hela jag insmord i solkram, man lar sig av sina misstag.. Sen en god lunch. Eller helt okej skulle den varit hema i Sverige, men har efter samma mat jamt sa var den fantastisk! Spaghetti och tomatsas!
SEN det underbaraste pa dagen, en dusch! Med vatten som kom uppifran. Som var varmt. Och inte luktade ackligt. Ja ni hor hur bra det later! Och ni ska veta vilken lyx ni har det dar hemma med kaklade badrum och varmvatten. Vi blev i alla fall sa rena bada tva att det kandes som det lyste om oss nar vi gick darifran.
Nu ar man ju skitig igen, och det kanns ocksa bra...

Vi har aven varit pa besok hos grannen till barnhemmet, Joshua 83 ar, kusin till en av de som driver barnhemmet. Vi hade med oss te och kex och satt dar och fikade med hans tva fruar. Som tack sa fick vi dels lite mat, alltsa ugali, den dar majsgroten som vi ater varje dag. Vi fick aven med oss en hona som de band i fotterna och sa satt vi med den dar i knat. det var en ny slags present for oss bada. De skrattade nar vi inte visste riktigt hur man skulle halla den. De visade aven hur vi skulle slakta den for att kaka. "Not animal, food!!" sa han. Vi forsokte saga tack men nej tack, men det ar inte sa latt att saga emot den kenyanska gastvanligheten. Vi sa ju inte att bade jag och Sandra ar vegeterianer..
Vi slappte los den i smyg nar vi kom tillbaka till garden. Men det ar roliga saker man ar med om!

Liten uppdatering, fortsatt uppdatera mig, det ar sa kul!
Hoppas ni alla mar bra!
Nu ar det halvtid, hemma om en manad!

Kommentarer
Postat av: Maria R

Hej hjärtat, nu har jag också hittat hit. var på FC för ovanlighetens skull och såg att du hade den här bloggen. KUL att få följa med dig i din vardag även om den är annorlunda.



Själv sitter jag framför kaminen, det är KALLT här. Flera minusgrader ute på morgon och kväll, för att inte tala om mörkret.



Naturen släpper nu snabbt ifrån sig alla löven och ja hur kul är det....



Vi har haft höstlov på Fhsk, men jag har jobbat på Kultur lov i Tanum i staället. En massa barn som har gjort textiltryck, stuntövningar, luftakrobatik, teater, musikal och annat. Det har varit jättekul,men jag skulle velat ha lov ;)



I morgon åker jag till Stockholm och ska sova i din säng. Sköt nu om dig och som någon sa ta MÅNGA bilder så vi får se lite sedan :)



Kramar i massor från

Faster Maria

2009-10-31 @ 15:51:23
Postat av: Karro

hej kära vännen!! Har ju missat å läsa de tre senaste inläggen, så nu vart det mkt att läsa!! Så kul att du har tillgång till internet ibland, så man får uppdatering. För när du kommer hem så blir det så svårt att återberätta!!

Fy va läskigt med den där hönan, haha! och roligt på samma gång! :D

Här hemma är det burrigt men rätt mysigt med alla färgerna på löven! I onsdags var det världspremiär på Michael Jacksons This is it! så då var jag självklart och såg den, sen såg jag den igen i söndags (som var en förskottspresent till mamma) :)!! Den var sååå bra <3 Nånting som jag tänkte på..det stod världspremiär.. har dom biograf där hos dig?? Ta reda på det! Jättenyfiken, haha! :D Saknar dig här hemma, snart kommer du hem och får lysa upp vardagen, ren och sådär ;) haha!

pussar å kramar <3 Ta hand om dig!!

2009-11-02 @ 12:37:42
Postat av: Anonym

Hej Unn!

Du måste ju ta hand om din hud och skydda dig! Ja man har det så lyxit i sverige att man inte fattar det. Härligt att ni blev rena och fina! Tycker verkligen om att läsa om era äventyr. Ha hand om varandra!

Saknar dig

Puss

2009-11-02 @ 13:34:41
Postat av: klin

det var jag klin som skrev förra kommentaren

2009-11-02 @ 13:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0